Teatr Misteryjny

Spektakle Teatru A zawsze zakorzenione są w tradycji chrześcijańskiej czerpiąc swoje inspiracje z motywów Biblijnych, tradycji Kościoła oraz biografii ludzi dających piękne świadectwo świętości życia.

Spektakle misteryjne wyjątkowo spełniają te kryteria będąc bezpośrednio osadzone w rytmie liturgii, mogą być pięknym urozmaiceniem uroczystości lub rekolekcji. 

Pasja

Nieustanne towarzyszenie w kluczowych momentach spektaklu tradycyjnych pieśni liturgicznych, „katalizujących” głębokie wzruszenie naocznych świadków Męki Chrystusowej, jak i decyzja prezentowania spektaklu we wnętrzach sakralnych, sprawiają, że „Pasja” wymyka się jednoznacznej klasyfikacji – twórcy zgadzają się, że jest to coś więcej niż spektakl teatralny. „Pasja” staje się wydarzeniem paraliturgicznym.

Totus Tuus

Intrygujący passus, podejmowany w egzegezie zarówno w źródłach judaistycznych jak i chrześcijańskich doczekał się niezliczonej ilości interpretacji. Mało tego – podanie o gigantach jest archetypiczne – w licznych wariantach występuje w każdym innym kręgu kulturowym, choć nie zawsze giganci muszą być postrzegani negatywnie.

Skwer Wyszyńskiego

Twórcy podjęli się przygotowania spektaklu plenerowego, który uniwersalizując postać Kardynała Wyszyńskiego, skłaniałby do popularyzacji jego życiorysu, jednocześnie sięgając do historii powojennej Polski. Spektakl w znacznej mierze bazuje na refleksjach, duchowym dzienniku, prowadzonym przez Prymasa podczas całego okresu internowania – jego „Zapiski więzienne” to dokument prawdziwego duchowego szlachectwa, wyraz odpowiedzialności i głębokiej troski o losy Kościoła w Polsce, jak i samej Ojczyzny, autentyczny zapisem własnej, ludzkiej słabości.

Życie jest większe od legend

Spektakl plenerowy, którego premiera zaplanowana przy Sanktuarium Św.Józefa w Prudniku – klasztorze OO.Franciszkanów, w którym przed 60-ciu laty na ponad rok został uwięziony Prymas Tysiąclecia Kardynał Stefan Wyszyński (było to trzecie miejsce odosobnienia; Prymas przebywał tu w okresie 06.10.1954 r. – 27.10.1955 r.). Spektakl osnuty przede wszystkim na Zapiskach więziennych Prymasa (oraz dokumentów historycznych, uzupełniających kontekst wydarzeń z lat 50-tych) – starając się tyleż opowiadać losy wybitnego człowieka, co dopytywać o korzenie i tożsamość polskiego społeczeństwa.

Performance Pelikan

Spektakl muzyczny, fuzja ekspresyjnych form misteryjnych i choreograficznych. Opowieść o zamordowanych za przekonania i oddających życie w imię miłości „męczennikach XX wieku”. Teatralny dyskurs nad wiernością, ofiarą i braterstwem. [..] W przedstawieniu dokumentalne relacje zostają poddane artystycznej interpretacji, przenosząc widza w obszar uniwersalnych treści. To spektakl pełen sprzeczności — gwałtowny, ale i subtelnie piękny; tragiczny, ale równocześnie otwierający przestrzeń na metafizyczną nadzieję moralnego zwycięstwa.